петак, 23. мај 2014.

Размишљања информатичара VI2 о наставном пројекту "Градитељке Београда"

Након учествовања у вођеној рефлексији, информатичари VI2 су се осврнули на своја пројектна искуства и размислили о ономе што су научили и доживели. Не само да су освестили своје место и ниво постигнућа у пројекту, већ су и обезбедили наставницама Верици Арули и Катарини Алексић одличну повратну информацију и путоказ за наредне образовне активности.

На рефлексивна питања је одговорило 18 од 19 учесника пројекта. Погледајте како одговори изгледају... 

Пројекат "Градитељке Београда" је започео писањем поруке у будућност. Да ли су се твоја очекивања испунила?

Нисам била на часу, док смо писали писма. Нека да нека не. Мислила сам да це бити тешко снаћи се у програмима, али то се није обистинило. Драго ми је што су се обистинила друга очекивања. Сва очекивања су се испунила. Било нам је врло забавно, лепо смо се провели и научили смо нешто ново. Моја очековања су се испунила. Моја очекивања су се испунила.Све се у потпуности испунило, било је лепо и занимњиво. Моја очекивања су била да се упознам са историјом архитектуре и да боље упознам град Београд, која су ми се испунила. Било нам је лепо и забавно и научили смо нешто ново. Сва моја очекивања су се остварила. Да, испунила су се и сасвим сам се лепо провео, чак је и било боље него што сам мислио. Јако сам се одушевио. Моја очекиванја су се испунила. Очекивао сам да ће овај пројекат бити добар , и то се испунило. Сва очекивања су ми се испунила,осим тога што сам мислила да ћемо то што смо пројектовале представљати пред децом из других школа. Да, моја оцекивања су се испунила. Моја очекивања су се испунила. Видео сам много старих и лепих грађевина. Да Све очекивања су ми испуњена, очекивао сам само да нешто ново научимо и лепо проведемо. Моја очекивања су се испунила. Моја очекивања су се испунила, хтела сам да све стигнемо и да све лепо разумем, то се и догодило. Сва моја очекивања су испуњена, чак и више од тога. Моја очекивања су се испунила, забавили смо се и научили доста о архитектури.

Шта си научио/ла учествујући у пројектним активностима?

научили смо нешто ново о женама у архитектури и важно је да би смо знали боље свој град. Научила сам доста тога у вези архитектур у грађевинарства. Научила сам шта је кровни венац, за шта све служе прозори и да се могу поставити и у зидовима и на кровном венцу. Научио сам доста о неким архитектама које су пројектовале те зграде и научио сам неке основне делове зграде. Научила сам много о положају жена почетком 20. века, сазнала сам да се тада Србија није разликовала по архитектури од осталих европских земаља. У овом пројекту сам научила доста о архитектури свог града. Научила сам пуно о историји архитектури Београда. Научила сам чему служе прозори, кровни венац, парапет итд...Научио сам несто о мом граду. Научио сам ново о архитектури, о архитектама и о неким грађевинама. Научио сам делове зграда,биографије одређених архитеки и још много тога. Научила сам много о разним областима и занимљивостима које су биле јако интересантне и занимљиве. Научила сам пуно занимљивих и нових ствари. Научила сам доста тога о архитектури мог града и то ми је било најважније. Несто ново о архитектури и историји архитектуре свог града. Научила сам да рукујем разним алатима на интернету и доста тога о архитектури. Научио сам доста о историји и архитектуре Београда. Научио сам много о свом граду и колико има разних грађевина. Неешто ново Научиуо сам доста тога о разним зградама и важним личностима архитектуре.

Шта препознајеш како најважније сазнање из области информатике?

тражење информација на Интернету и њихова процена1132%
тимски рад у новом веб алату1750%
могућност сарадње са професионалцем који не ради у школи, а усмерава твој рад618%
нешто друго00%

Ако си у претходном питању означио/ла одговор "нешто друго", објасни га.

Нисам. Свидео ми се тимски рад у новом алату зато што је веома користан за нова сазнања која нам могу бити корисна.

Да ли ти се допала могућност да посетиш објекте градитељки Београда и говориш о њима пред својим друговима?

да18100%
не00%

Да ли је шетња Београдом испунила твоја очекивања?

да18100%
не00%

Шта си научио/ла о свом граду?

Научила сам о његовој архитектури и историји. Научила сам пуно о архитектури Београда и о њеној историји. Научио сам доста тога о историји архитектуре Београда. Научила сам прошлост архитектуре мога града. Научио сам несто о стиловима градње. Научио сам како су се некада градиле зграде и њихове делове. Научила сам да су жене уложиле доста труда да би овај град изгледао овако лепо. Научио сам да су и жене сем мушкараца учиниле Београд овако лепим. О мом граду сам научио доста тога колико је свака зграда стара и била важна за архитекте тог времена. Научила сам много тога што до сад нисам знала и због тога ми се овај пројекат много допао. О архитектури БеогарадаНаучио сам о основној школи "Краљ Петар 1", средњој школи "Никола Тесла" и много тога о архитектури. Много сам више научио о свом граду , и колико су старе грађевине.Разне и нове ствари о нашем граду. Научила сам када су жене добиле право да се школују, када су добиле право гласа итд. Веома битне ствари у биографији Милице ШтерићНаучила сам доста тога о архитектури Београда. Да ништа неби било исто без архитектуре и урбаниста.

Каква је била сарадња у твом тиму?

све сам радио/ла сама16%
делили смо послове и одговорност подједнако1794%
много сам више радио/ла од свог тимског друга00%
много сам мање радио/ла од свог тимског друга00%

Да ли сматраш да се у тиму више научи него када задатак радиш сам/а?

да1689%
не00%
зависи од састава тима211%

Да ли си задовољан/а резултатом рада свог тима на пројекту (осом, интерактивном сликом, мапом ума, инфографиком)?

да18100%
не00%

Да ли си радио/ла на пројектним задацима код куће?

да844%
не1056%
немам услова за рад од куће00%

Када погледаш уназад, шта мислиш да си могао/ла да урадиш другачије, па да резултат рада буде још бољи?

Мислим да сам требала мало боље да научим моју причу коју сам говорила. Могли смо да додамо још неке ствари о Милици Штерић и о њеним грађевинама. Да сам убацила више информација рад би био богатији и занимљивији. Могао сам још мало ствари да унесем у биографију Милице Штерић Да сам била на свим часовима. Мислим да је све протекло како треба. Ништа. Ја мислим да сам добро одлучио свој рад. Не све је протекло савршено. Све је протеклио у најбољем реду. Нисам била на свим часовима и зато нисам била толико сигурна када сам причала о својој теми. Рад је добар био још бољи да смо нешто ново поронашли на интернету или у кнјизи. Када погледам уназад, мислим да сам требала да будем сигурнија кад сам причала о мојој теми. Мислим да је све протекло најбоље и да ништа не треба дорадити Само граматичке грешке да нисам правио. Мислим да је ово најбоље што сам могао. Мислим да бих у свој рад могла да додам још мало занимљивих слика и текстова. Ја мислим да сам све урадио како треба.

Да ли се радујеш што ћеш бити ученик-едукатор на радионици у оквиру Београдске интернационалне недеље архитектуре?

да18100%
не00%

Да ли мислиш да поседујеш знања потребна да будеш ученик-едукатор?

да18100%
не00%

По твом мишљењу, шта је оно најважније што је наставник хтео да постигне овим пројектом?

упознавање ученика са архитектуром као професијом844%
упознавање ученика са начинима претраживања Интернета и процене информација00%
упознавање ученика са улогом жена у српском друштву422%
упознавање ученика са радом у веб-алатима који им могу послужити и на другим наставним предметима633%
упознавање ученика са социјалном димензијом веб-алата (заједнички рад на истој оси, мапи... и онлајн сарадња са стручњаком)00%

Иако си одговорио/ла на претходно питање, да ли сматраш да је оно лоше дефинисано (да није могуће издвојити само један одговор)?

да1056%
не844%

Када упоредиш знања која си имао/ла пре и после пројекта, рекао/ла би да је пројекат био:

изузетно користан за изградњу нових знања1689%
делимично користан за изградњу нових знања211%
неефикасан за изградњу нових знања00%